Skip to content

MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VIZSGA 2006 01 10

2005/01/01

Olvasd el figyelmesen Tóth Szabolcs Töhötöm cikkét (amit innen tölthetsz le). Ne a politikai érvelésekre ügyelj elsősorban, hanem
a) a kommunikációs aspektusokra;
b) a marketingtechnikákra, amelyekről nyíltan vagy burkoltan ír!


Feladatod bemutatni, mennyire sajátítottad el a marketing alapelveit és módszereit, technikáit, mennyire ismered fel őket, amikor nem a szokott fogyasztói cikk-jelmezben jelennek meg, a mosóporok világét idézve, hanem – mint ebben az esetben a politikai marketing terepén. Kerülj minden halandzsát, öltőszöveget, és a kérdésekre válaszolj.

Annyit elárulhatok, hogy Kotler Marketing Menedzsment (2002) című tankönyvének első fejezetének és Al Ries és Trout (1993) 23 vastörvényének alapos ismeretében akár jeles osztályzatot is érdemelhetsz, ha gondosan, megfontoltan és valamennyire eredeti, kreatív módon válaszolsz.
Ennek két módja van: vagy az alábbi kérdésekre sorrendben és tömören válaszolsz, kerülve a felesleges szavakat; vagy írsz egy 2-3 gépel oldalas (1 ? sorközzel, 12 betűmérettel, Times New Roman betűkkel) esszét, amelyben azonban minden kérésre választ adsz, csak éppen egységes szemlélettel, valamilyen belső logikát követve. Ez utóbbi persze az elegánsabb megoldás.

Kérdés
:

1. A demokráciaexport ackerman-i modellje szerinted melyik koncepció hatja át, a Kotler által felsorolt öt közül? A termelési, a termék-, az értékesítési, a marketing-vagy a társadalom-központú koncepció? Vigyázz, mert az e kérdésre adott válasz helyességétől függhet az összes többi kérdésre adott válaszod helyessége is! Ne találgass! Ez nem lottó! Indokold meg válaszodat! Terjedelem: 5-7 sor

2. Mi a “termék” célpiaca? Ackermanék vajon megértik a vevő szükségleteit? Igazold válaszod helyességét az iraki és az iráni példával! Terjedelem: 10-12 sor

3. Szerinted az ICNC, az AEI és a State Department együttműködése példa-e az integrált marketingre? Indokold meg válaszodat! Terjedelem: 10-12 sor

4. Hogyan érvényesül a demokráciaexportban a jövedelmezőség elve? Fejtsd ki álláspontodat a szövegből vett idézetekre támaszkodva! Ne spekulálj” Terjedelem: 10 sor

5. A Göncz Árpád vezérelte demokrácia-központ mennyiben és hogyan illusztrálja globális marketing fogalmát? Terjedelem: 10 sor

Kisegítő kérdés
:
Al Ries és Trout huszonkét vastörvényéből melyek alkalmazhatóak az esetre? Indokold is meg véleményedet, minden törvényre külön-külön!
Terjedelem: 20 sor

Aki szombaton, 7-én éjfélig
eljuttatja a szokott ppke@jezsuita.hu maillel az esszét vagy az alábbi kérdőívet kitöltve, azt, amennyiben legalább közepes eredményt ért el, felmentem a 9-i, illetve 17-i vizsga alól. A 9-i vizsga hasonló lesz, két órát kaptok a válaszolásra. A házi feladat előnye számomra hogy olvasható írásokat kapok, nektek pedig, hogy szabadon használhattok minden segédeszközt, és annyi időt fordíthattok rá, amennyit jónak láttok, figyelembe véve az egyéb vizsgákat. Remélem, hogy holnapig megoldódik, hogy közvetlenül a honlapon, reply-jal válaszolhassatok. Azokat,akik soha nem tisztetek meg jelenlétükkel a kurzusokon, és így nem kaptam meg címüket, kérem ti tájékoztassátok. Köszönöm nevükben is. Jó munkát, sok sikert, és boldog újévet mindnyájatoknak.

Még egy apróság: a szövegben megadtam internet-kapcsolatokat, ezeket érdemes tanulmányozni. A kérdéseket a szövegben megjelöltem, így talán világosabb, mire vonatkoznak.
Végül, mindenki írja rá az esszére, a szöveg elején nevét és e-mail címét! Nem elég a feladóként feltüntetni!

Advertisements
No comments yet

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s