Skip to content

Kereklevelű margitvirág és írógép

2006/01/04

Gimnazista korom óta őrzöm Jávorka-Csapody könyvét: Erdő Mező virágai. Amennyiben egy “művészi alkotást”, a stilizált virágot, amely tegnap óta a blog címlapján mint egy sziklából kinőtt havasi virág ékeskedik, azonosítani lehet, egy Chrysanthemum rotundifolium , vulgo kereklevelű margitvirággal lepett meg Marci. Félénken kérdezte, maradhat-e, különben eltünteti. A virtuális világban hamarabb hervad el egy ilyen teremtmény, mint a valósban. Nem – tiltakoztam, maradjon . Mindig szerettem a virágokat. A kollégiumban a régiek emlegetik, hogy 1996-ban, amikor Rómából oda kerültem, elsőnek nekiláttam gyomlálni kis kertünkben. Gedeon Mihály testvért, aki a Radvány utcai Tanulmányi Ház kertésze, meg elcsaltam Kispestre, hogy metssze meg a rózsáinkat. Megérte, gyönyörűek lettek.

Ami az írógépet illeti, Szabó Ferit, az a Távlatok főszerkesztőjét juttatja eszembe, aki makacsul ellenáll a számítógép minden csábításának, és legendás Torpedóján zongorázza szövegeit. Nekem utoljára Leuvenben, a hatvanas években volt írógépem, az, amit még Kastlban vettem, a gimnáziumi diáklap, a Koldusdiák szerkesztéséhez. Azon írtam Leuvenben a szakdolgozatomat, a kelet-német (milyen furcsán is hangzik ez ma már!) gazdasági reformról. NÖSPL volt a neve, egy a sok bolsevik mozaikszó közül. Annyit jelent, a tervezés és vezetés új rendszere. Nagyon új azért nem volt, ezt ki is mutattam, és persze kudarcba fulladt. Nem állítom, hogy allergiám az ilyen betűszavakkal szemben felétlenül ebből az időből maradt fenn, régebbi. De ha már a szakdolgozatot emlegetem, illene abbahagynom az írást, mert Kuzman Eszter a Pázmányról reklamálja az osztályzatokat. Négy vaskos kötetet el ma még elolvasnom!


No comments yet

Szólj hozzá!

