Skip to content

Nagyböjt 2. vasárnapja B év (2012)

2012/03/02

Ez az én szeretett Fiam, őt hallgassátok! 

Szeretett Fiam

Abban az időben Jézus maga mellé vette Pétert, Jakabot és Jánost, és egyedül velük fölment egy magas hegyre.  Ott elváltozott előttük. Ruhája ragyogó fehér lett, hogy a földön semmiféle kelmefestő nem képes így ruhát kifehéríteni. Egyszerre megjelent nekik Illés és Mózes, és beszélgettek Jézussal. Péter ekkor ezt mondta Jézusnak: „Mester! Olyan jó nekünk itt lennünk! Készítsünk három sátrat: neked egyet, Mózesnek egyet és Illésnek egyet!” Nem is gondolt rá, mit mond, annyira meg volt ijedve. Ekkor felhő árnyékolta be őket, és a felhőből szózat hallatszott: „Ez az én szeretett Fiam, őt hallgassátok!  Mire körülnéztek, már senkit sem láttak, csak Jézust. A hegyről lejövet megparancsolta nekik, hogy ne mondják el senkinek, amit láttak, amíg az Emberfia fel nem támad a holtak közül. A parancsot megtartották, de maguk között megvitatták, hogy mit jelenthet:  „A halálból feltámad”. Mk 9,2-10

 

Kommentárom:

Színeváltozás

A színeváltozás néven ismert jelenet kétségtelen csúcspontja az Úr szózata, melyben kinyilvánítja szeretetét Fia iránt, és egyúttal felszólítja a tanúkat, hogy őt, – és nem mást – hallgassák.  El tudunk képzelni ennél egyértelműbb és hatalmasabb felhatalmazást? Márk evangéliumában az Atya kétszer szólítja meg Jézust, mint szeretett Fiút: a keresztelésnél, a Jordán partján, Jézus küldetésének elején, majd itt, a passió küszöbén. Az alkalom is más, a szózat szövege és főleg címzettje sem ugyanaz. „Te vagy az én szeretett Fiam, benned telik kedvem” – ez a biztató szó a küldetésre. Az Atya fiához szól, nem az apostolokhoz. Akkor neki adott erőt a küldetésre, most a három kiemelt tanítványnak. Ezzel is nyilvánvalóvá válik, hogy mostantól ét kell venniük a közösség vezetését, az Atya megbízásából. A küldetés kulcsa, motívuma a szeretet, az isteni szeretet, mely a Szentháromság két személyét bensőséges egységbe kapcsolja.  Míg azonban a keresztelésnél a Lélek megjelenése előzi meg a megerősítő szózatot, azaz mintegy a Szentháromság intimitásában történik, most nyilvános és ehhez kellenek a tanúk, az izraeli hagyomány szerint: a tanúk pedig Mózes és Illés, azaz a törvény és a próféták, más szóval Izrael egész történelme és hagyománya.  Nincs jövő múlt nélkül, de még kevésbé létezik Megváltás szeretet nélkül.

2012. MÁRCIUS 04.

Advertisements
No comments yet

Szólj hozzá!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s