Skip to content

Nagyböjt 5. vasárnapja B év (2012)

2012/03/24

Nem miattam hallatszott ez a hang

Mint üstökösAbban az időben azok közül, akik felzarándokoltak, hogy az ünnepen imádják Istent, volt néhány görög is. Ezek odamentek Fülöphöz, akik a galileai Betszaidából származott, és kérték: „Uram, látni szeretnénk Jézust”. Fülöp elment, és szólt Andrásnak, Jézus ezt válaszolta: „Eljött az óra hogy megdicsőüljön az Emberfia. Bizony, bizony mondom nektek, ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad, ha azonban elhal, sok gyümölcsöt hoz. Aki szereti az életét, elveszíti azt, de aki gyűlöli életét ebben a világban, az megmenti az örök életre. Aki nekem szolgál, kövessen engem, és ahol én vagyok, lesz a szolgám is. Aki nekem szolgál, azt becsülni fogja az Atya. Most megrendült a lelkem. Mit is mondjak? Atyám, szabadíts meg ettől az órától? De hiszen éppen ezért az óráért jöttem. Atyám, dicsőítsd meg nevedet!” Erre hang hallatszott az égből: „Megdicsőítettem, és ismét megdicsőítem.” A tömeg, amely ott állt, ennek hallatára azt gondolta, hogy mennydörgött. Mások így vélekedtek: „Angyal beszélt vele.” Jézus megmagyarázta nekik: „Nem miattam hallatszott ez a hang, hanem miattatok, ítélet van most a világon. Most vetik ki ennek a világnak fejedelmét t. Én pedig, ha majd fölmagasztalnak engem a földről, mindenkit magamhoz vonzok.” Ezt azért mondta, hogy jelezze, milyen halállal fog meghalni. Jn 12,20-33

 

Nem miattam hallatszott ez a hang – íme, a harmadik égi üzenet! Az első pályára állította Jézust a keresztelő napján, a második erőt öntött a küldetésre a tanítványok meghitt körébe, a harmadik már a tömegeknek szólt! „Nem miattam hallatszott ez a hang, hanem miattatok” – mondja nekik Jézus maga. Nem természeti jelenséget éltek meg, nem a menny dörög, nem is egyfajta channelling részesei vagytok, azaz nem angyalok szólnak hozzátok, nem is médiumokhoz szült a hang, hanem mindenkihez, hogy megtudjátok: bennem teljesedik be mindaz, amit sóvárogva vártok. Szabadságotok órája ez. Magasztos pillanat ez, még Jézus is megrendül. És ami a legcsodálatosabb: Nem egyszeri pillanat ez, hanem ígéretet kaptunk, hogy „ismét megdicsőítem”.

Döbbenetes, de igaz: mi eközben, akár csak Fülöp görög barátai, egy kis vallási turizmusra vágyunk. Csak látni akarjuk őt. Ő azonban megment minket az örök életre. És ezért vállalja a magányt és a halált is.

2012. MÁRCIUS 25. 

Reklámok
One Comment leave one →
  1. Tóth József permalink
    2012/03/25 16:02

    Jézushoz hasonlóan az őt követőknek is vigasztaló lehet,ha különböző helyzeteikben ismételten megélhetik,hogy eljön az óra,/nemcsak egy távoli időben/,amikor “kivetik a világ fejedelmét”,és megtapasztalják az evangéliumi igéretek teljesülését.

Szólj hozzá!

