Skip to content

Évközi 19. vasárnap B év (2012)

2012/08/10

Hogyan mondhatja hát?

Abban az időben: A zsidók zúgolódni kezdtek (Jézus) ellen, amiért azt mondta: „Én vagyok az égből alászállott kenyér”. Így érveltek: „Nem Jézus ez, Józsefnek a fia, akinek ismerjük apját, anyját? Hogyan mondhatja hát: az égből szálltam alá?” Jézus azonban így szólt: „Ne zúgolódjatok egymás között. Senki sem jöhet hozzám, hacsak az Atya, aki engem küldött, nem vonzza és én feltámasztom az utolsó napon. Meg van írva a prófétáknál: Mindnyájan Isten tanítványai lesznek. Mindenki, aki hallgat az Atyára, és tanul tőle, hozzám jön. Nem mintha valaki is látta volna az Atyát, csak aki az Istentől van, az látta az Atyát. Bizony, bizony mondom nektek: Aki hisz benne, annak örök élete van. Én vagyok az élet kenyere. Atyáitok mannát ettek a pusztában, mégis meghaltak. Ez az a kenyér, amely az égből szállott alá, hogy aki ebből eszik, meg ne haljon. Én vagyok az égből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem a világ életéért.” . Jn 6, 41- 51

 Hogyan mondhatja hát? Múlt héten lenyűgözött minket is Jézus ígérete, amit az életet adó kenyérre tett. A kafarnauimak lelkesedés nem tartott sokáig. Jöttek a szkeptikusok, és megkérdőjelezték az egészet! Nem a lehetőséget vonták kétségbe, mint talán a mai ember tenné, hogy létezhet ilyen „mennyből alászállott kenyér”, mert nagyon vallásosak voltak. Inkább abba kötöttek bele, hogy Jézus magáról, mert ilyet állítani. Túlságosan jól ismerték, azaz tévesen ezt hitték, hogy ismerik, mondván, a szomszédjuk. Nem ők az elsők, akik végzetesen alábecsülik embertársaik képességeit.

Jézus azonban felismeri a bizalmi krízis mélyebb okát, és megmagyarázza nekik, hogy valójában igazuk van, az ilyen kenyér csak Istentől jöhet. Ám ez a dilemma! Jézus az Atyával, Istennel azonosítja magát. Döbbenetes tanítás ez. Érthető a zúgolódás! A válasz, szorongó kérdésünkre, hogy vajon „hogyan mondhatja mindezt”, hogyan mondhat, a húsvét és a feltámadás előtt, bárki ehhez hasonlót, az, hogy csakis az, akit tényleg az Atya küldött.

Ha még nem sóvárogsz az élet kenyerére, logikusan sóvárognod kell a hitre, hogy vágyni, sóvárogni tudj rá. Vagy ha ez a vágy már megadatott neked, ugye, nem felejted el megköszönni? Mert lássuk be: nem magától értetődő! (2012. augusztus 12.)

Meghallgathatod/megnézheted a Bonum TV-n is!  http://bonumtv.hu/vasarnapi-gondolatok-0

Reklámok
No comments yet

Szólj hozzá!

