Skip to content

Előadó-körút

2012/10/04

Felebarát-Zenebarát (Korábbi felvétel)

Október sűrűnek ígérkezik. Így is kezdődött, hétfőn, elsején, Vácott, a püspökség meghívására a Credo Házban a “Keresztény vállalkozó felelősségéről” beszéltem. Másnap, Győrött, a Szent István Egyetem jogi karán Kovács Gábor dékánhelyettes meghívására a Bűnügyi Tudományok Tanszékén jogászhallgatóknak és tanáraiknak társelőadóként kommentáltam dr. Kromtecher Tamás igazságügyi orvosszakértő előadását a “Naptemplom” szekta áldozatainak azonosításáról. Vendéglátóimat saját bevallásuk szerint meghökkentette, hogy párhuzamot vontam az extrém sportok és a szekta fanatizmusa között. A merész ötletet a “Der Spiegel” eheti (Nr. 40) száma adta, melynek címsztorija “Am Limit”, azaz “A határokon” címmel az életüket tudatosan veszélyeztető “sportolók” motivációt kutatja és vitatja. Erre a Mária Rádióban is reflektáltam, és itt a blogomon. Izgalmas téma. Győrött különben jól megáztam, mostantól esernyővel közlekedem.

A novemberi “forró” könyv

Tegnap, szerdán reggel felvettük a szokásos kéthetentére programozott Jegyzeteket a Mária Rádióba, mobilon, ami lenyűgöző technikaiak lehetőség, még ha meg is szoktuk már. Este a Párbeszéd Házában sor került a Forró Könyvek legfrissebb ismertetésére, Fred Pearce “Peoplequake” (“Emberrengés”) című bestsellerje került terítékre. Kapóra jött, hogy pont a héten feszegette a kérdést a Magyar Demokrata is, mely új népvándorlásról vizionál. Téziseinek értékelésére rászánok egy bejegyzést csak jusson rá időm. Ma, csütörtökön, Kispesten a Roma Szakkollégium ügyeit intézem. Ági, aki már a Szent Ignác anyagi ügyeit is vitte jó pár évig, most “tanítja be” az új gazdasági vezetőt, Fábics Istvánt. Drukkoljatok neki (és persze nekünk…). Közben a cigány mese kommentárjait olvasom, melyet a kollégiumi titkárjelöltek írtak, pályázati anyagként. No, azok is megérnek egy blogbejegyzést!

Holnap reggel a Bonum TV Stúdiójában felvesszük az október homíliákat, Vasárnapi gondolatokat videóra. Onnan egyenesen megyek Békéscsabára, ahol holnap, péntek este a Kolping Kávéházban a Zenebarátok-Felebarátok vendége leszek. Nekik másnap Családnapot tartok. Vasárnap aztán indulok Münchenbe, a német jezsuiták meghívására, ahol az Igazságosságról értekezünk majd. Szerdára jövök haza, épp időben, hogy részt vegyek az ÉRME közösségi estjén. Másnap reggel a Figyelő TOP 200 vendége leszek, estére pedig Máriabesnyőben várnak a 23. MbJ (Management by Jesus) szemináriumon.

Kikapcsolódás? Vasárnap, 14-én lesz az Operabérletem első előadása!

4 hozzászólás leave one →
  1. Hódsági Éva permalink
    2012/10/04 11:28

    Kedves Atya, én azért fogok imádkozni,hogy bírja ezt a tempót, mert én már a programok olvasásába beleszédültem. Magamba tekintve igyekszem nem zavarni állandó hozzászólásaimmal…

  2. kissulrich permalink*
    2012/10/04 19:28

    Nem zavarsz, bátorítasz! Ulrich

  3. 2012/10/05 06:29

    Kedves Ulrich! Örömteli a téma és az is, hogy Vácon tartottál előadást, üdv: Szente Balázs

  4. 2012/10/05 08:06

    Kedves Ulrich Atya! Ezúton is köszönjük váci előadását.

Szólj hozzá!

