Skip to content

Évközi 29. vasárnap B év

2012/10/18

Nem tudjátok, mit kértek

Sztoj!

Abban az időben: Zebedeus fiai, Jakab és János odamentek Jézushoz, és ezt mondták: „Mester, szeretnénk, ha megtennéd nekünk, amit kérünk.” Ő megkérdezte: „Mit kívántok, mit tegyek nektek?” Ezt felelték: „Add meg nekünk, hogy egyikünk a jobbodon, másikunk a baloldaladon üljön a te dicsőségedben.” Jézus így válaszolt: „Nem tudjátok, mit kértek. Tudtok-e inni a kehelyből, amelyből én iszom vagy meg tudtok-e keresztelkedni a keresztséggel, amellyel én megkeresztelkedem?” Azt felelték: „Meg tudjuk tenni!” Jézus így folytatta: „A kehelyből, amelyből én iszom,t is inni fogtok,s a keresztséggel, amellyel megkeresztelkedem, ti is megkeresztelkedtek. De hogy a jobb és baloldalamon ki üljön, azt nem én döntöm el. Az a hely azokat illeti, akiknek készül. Amikor a többi tíz ezt meghallotta, megnehezteltek Jakabra és Jánosra. Ezért Jézus odahívta őket magához, és így szólt hozzájuk: Tudjátok, hogy akiket a világ urainak tartanak, azok zsarnokoskodnak a népeken, és vezető embereik éreztetik velük hatalmukat. De köztetek ez ne így legyen! Ha valaki közületek ki akar tűnni, legyen a szolgátok, és ha valaki közületek elő akar lenni, legyen mindenkinek a szolgája! Hisz az emberfia nem azért jött, hogy szolgáljanak neki, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért. Mk 10, 35- 45

 

Nem tudjátok, mit kértek – mondhatná akár naponta is az Úr! Hányszor ostromoljuk őt olyan kérésekkel, melyek korántsem biztos, hogy javunkra válnak! Gondoljuk csak át életünket! Hány és hány alkalommal kéne köszönetet mondanunk, hogy Isten nem hallgatta meg imánkat, mert a valós történés, a nem várt fordulat vált javunkra és nem az általunk megáldott megoldás! Hányszor kell rádöbbennünk arra, hogy az, amit először katasztrófának, szerencsétlenségnek gondoltunk, valójában javunkra vált!  

Munkanélküli lettem – és lám, életem új kedvező fordulatot vett. Olyan feladatot kaptam, melyről korábban nem is álmodtam.

Beteg lettem, és lábadozva elolvastam a könyvet, mely teljesen új irányt adott életemnek!

Ki kellett vándorolnom, és új hazámban „megcsináltam a szerencsémet”. Később hazatértem, és megvalósíthattam álmaimat, amiről szó sem lehetett volna, ha egykor nem veszem kezembe a vándorbotot. Sorolhatnám a példákat, de jobb, ha mindenki ezt maga teszi meg.

Mit kérsz?

Jézus azonban ennél is tovább megy. Megmutatja, hogy akkor imádkozunk és remélünk helyesen, ha nem is kívánjuk azt, amit a többség, amit a Világ Fiai sóvárognak. Kitűnni szolgáló vezetőként lehet. Hány esélyt szalasztunk el, mert zsarnokoskodunk, és nem szolgálunk! Nézzétek a portást: egy kisember, aki felfuvalkodott és pökhendin rendre utasítja a vendégeket.  Ugye, bosszankodtál már az ilyenek miatt? Ugye, Te senkit sem bosszantottál, visszaélve hatalmaddal? (2012. október 21.)

No comments yet

Szólj hozzá!

