Skip to content

Úrnapja 2014 A év

2014/06/20

2014. JÚNIUS 22. 

Hogy adhatja ez a testét eledelül

Abban az időben így beszélt Jézus a zsidó tömeghez: „Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, amelyet adok, a testem a világ életéért.” Erre vita támadt a zsidók közt: „Hogy adhatja ez a testét eledelül?” Jézus ezt mondta rá: „Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét és nem isszátok a vérét, nem lesz élet bennetek. De aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, s feltámasztom az utolsó napon. A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, én meg benne. Engem az élő Atya küldött, s általa élek. Így az is élni fog általam, aki engem eszik. Ez a mennyből alászállott kenyér nem olyan, mint az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak. Aki ezt a kenyeret eszi, az örökké él.” Így tanított Jézus a kafarnaumi zsinagógában. Jn 6, 51-58

 

Mottó: Hogy adhatja ez a testét eledelül

Melyik a jó kérdés?

Melyik a jó kérdés?

A kezdő újságírót megtanítják, hogy minden eseményt öt kérdésre kell redukálni, tömöríteni: Mi? Ki? Mikor? Hol? Hogyan? A valóban lényeges kérdés: a Miért?- többnyire megválaszolatlan marad. Az már filozófia…. A Mi itt a Ki, és épp ez hozza zavarba a korabeli kommentátort. Hogyan lehet a Mi? egyúttal Ki? És fordítva. Minden további csodálkozás ebből fakad. A mai napig. A kenyér az élet, és az élet Jézus, ez már kötőien hangzik, anyagi valóságéban nehezen fogadjuk el. Kegyetlenül hangzik ez az „aki issza az én véremet”… Pedig a Megtestesülés, amely önmagában elég döbbenetes, ezzel válik teljessé, e kenyér-test azonosság miatt lesz az Isten- Ember azonosság provokáció. A Karácsony most és ma éri el természetes csúcsát. Úrnapja nincs Karácsony nélkül, de ugyanakkor a Karácsony végső értelme. Így adhatja az Ú önmagét nekünk újra és újra, nemzedékről nemzedékre, hogy szeretetére emlékeztessen.

A mai ember azonban megreked a „Hogyan”-ban. Ez a technológiai világkép, a mérnökök és közgazdászok világa. A mi megszállottságunk. Azt szeretnénk tudni, hogyan csinálja. S eközben elsikkad a Miért. Meg kell tanulnunk kérdezni! Ahogy a gyerekek!

2014. JÚNIUS 22. 

Reklámok
No comments yet

Szólj hozzá!

