Skip to content

ÉVKÖZI 26. VASÁRNAP A ÉV (2014)

2014/09/26

Már megint hétfő!

Már megint hétfő!

Egy embernek két fia volt.

Abban az időben Jézus ezt mondta a főpapoknak és a nép véneinek: Erről mi a véleményetek?  Egy embernek két fia volt. Odament az egyikhez, és így szólt hozzá: Fiam, menj ki ma, és dolgozz a szőlőben! A fiú azt válaszolta: Nincs kedvem! – de később megbánta, és mégis kiment. Odament a másikhoz, és annak is szólt: Az így válaszolt: Szívesen, uram!, menni azonban nem ment. Kettőjük közül melyikük teljesítette az apa akaratát? Azt felelték: Az első. Erre Jézus így szólt hozzájuk. Bizony mondom nektek: A vámosok és az utcanők megelőznek benneteket Isten országában. Mert eljött hozzátok János az igazságosság útján járva, és ti nem hittetek neki, a vámosok és utcanők viszont hittek neki. És ti, akik mindezt láttátok, még utólag sem tértek jobb belátásra, hogy higgyetek neki! Mt 21, 28-32

 

Mottó: Egy embernek két fia volt.

A történet úgy kezdődik, mint egy népmese, bár a magyar mesékben az embernek három fia van… No, ez lenne az első kérdésem: ha te vagy a harmadik fiú, te hogyan válaszolnál atyád kérésére? Hogyan szoktál válaszolni a hívása? Igaz, a „hívás” csak egy van. De Isten türelmes, mint a múlt heti történetben a másik szőlős gazda (vagy ugyanaz lenne?), aki három óránként kiment összeszedni az ácsorgókat! A harmadik fiú az, aki azt mondja, Szívesen! – és megy is. Azonnal. Boldogan. Hányan vannak? Bevallom, én nem tartozom közéjük. Én a második fiú vagyok!

Kis híján húsz évig halogattam a döntést, míg végre vállamra vettem a kapát, és kimentem a szőlőbe. De ma boldog vagyok. S higgyétek: érdemes utólag is jó belátásra jutni! Soha nem késő! Nincs is „kései” hivatás, csak későbbi…

 2014. szeptember 28.

 

Reklámok
One Comment leave one →
  1. 2014/09/27 17:34

    Valóban dicsőség,hogy az ÚR irgalmas,és bármelyik percben elfogad szolgájának.S rájöttem ,hogy nincs véletlen ,mindig a megfelelő időben ,hívatok meg.Ezt magamon tapasztalom.Igaz néha nehéz egyből elfogadnom ,hogy ISTEN jót akar,de mikor sikerült ,hála mások imabeli segítségéjért is,minden megváltozik.S akkor sikerül kimondanom
    IME ITT VAGYOK ! Próbáld meg ,te is!!!

Szólj hozzá!

