Skip to content

Húsvét 4. vasárnapja B év 2015

2015/04/25

KÖVETIK

KÖVETIK

Életemet adom a juhokért.

Abban az időben Jézus így szólt: „Én vagyok a jó pásztor. A jó Pásztor életet adja a juhokért. A béres azonban, aki nem pásztor, akinek a juhok nem sajátjai, otthagyja a juhokat, és elfut, amikor látja, hogy jön a farkas. A farkas azonban elragadja s szétkergeti őket. A béres azért fut el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó Pásztor. Ismerem enyéimet, és enyéim ismernek engem, mint ahogy az Atya ismer engem, és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók. Ezeket is vezetnem kell. Hallgatni fognak szavamra, és egy nyáj lesz és egy pásztor. Azért szeret engem az Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd ismét visszavegyem. Nem veszi el tőlem senki, magam adom oda, mert van rá hatalmam, hogy odaadjam, és van á hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam Atyámtól.” Jn 10,11-18

 

Mottó: Életemet adom a juhokért.  Jézus megvigasztalta övéit, amint azt az előző három vasárnap láthattuk és hallhattuk. Nem az volt azonban a szándéka, hogy szüntelenül babusgassa őket. Megbízása arra szólt, hogy csapatot építsen, és a vigaszt a csapatra bízza, A vigasztalókat pedig pásztornak nevezte, és nevezzük ma is.

Persze nem akármilyen pásztorokra: pásztorokra bízta a nyájat! A jó pásztort két dolog jellemzi, két dolog teszi jó pásztorrá: ismeri „juhait” és annyira szereti őket, hogy akár életét adja értük. Igaz, a nyáj is ismeri őt.

Csakugyan? A mai közösségben az „ismeretség” – ami persze itt meghitt közösséget jelez – három szinten jelenik meg. Az első két szint evidens: egyfelől a nyáj és a pásztor között jön létre közösség, míg az Atya és a Fiú közötti egység örök időktől fogva adott. A pásztorok feladata, hogy ők is egységben éljenek a Pásztorral, mert csak így lesznek egységben az Atyával: a Fiún keresztül.

 

2016. április 26.

Reklámok
2 hozzászólás leave one →
  1. Csalótzky Annamária permalink
    2015/04/25 11:24

    A juhászmesterség hajnaltól késő estig tartó munkát jelent.Sőt ! Bizonyos időszakban a juhász együtt is éjszakázik juhaival. A JÓ PÁSZTOR is mindig velünk van, ha társulunk hozzá. Ismer bennünket név szerint és figyel ránk. Közösséget teremt, ám mindegyikünket külön-külön is ismer. Mi is ismerhetjük őt valamelyest, ha figyelünk rá, példázataira, tömör mondásaira. A mátrai legelőkön a pásztor hátul jár, elöl birkái és segítője a puli. A szentképeken Jézus a nyáj ELŐTT jár,vezeti őket ! Csaba testvér mondja: Jézus a pásztor én meg az ő pulikutyája vagyok. :)) Adja Isten, hogy sok ilyen pulikutya szülessen !

  2. 2015/04/25 22:14

    “De más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók. Ezeket is vezetnem kell. Hallgatni fognak szavamra, és egy nyáj lesz és egy pásztor. ” – ezek a “más juhok” kik vagy mik lehetnek?

Szólj hozzá!

