Skip to content

Évközi 2. vasárnap_A év (2017)

2017/01/13

MOTTÓ: János látta, hogy Jézus közeledik feléje

Felfelé mutat

Felfelé mutat

(Abban az időben) Másnap, amikor János látta, hogy Jézus közeledik feléje, így szólt: Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő az, akiről én azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben. János azután így folytatta tanúságtételét: Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszállt rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de a ki küldött, hogy vízzel kereszteljek, azt mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek, és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom arról, hogy ő az Isten Fia!” Jn 1,29-34

Mottó: János látta, hogy Jézus közeledik feléje, – vajon mit játszódhatott le a Keresztelő lelkében, amikor meglátta Jézust? Ez a találkozás életének csúcspontja lesz, és Jézus küldetésének az indulópontja. Előző nap a farizeusok kifaggatták, ő-e a Messiás. Mint tudjuk, nemmel felelt és hitet tett az eljövendő nagysága mellett. Vajon sejtette-e, hogy még másnap fellép, az, akit mindenki várt, de ő konkrétan meghirdetett?  Feltételezhetően egész éjszaka tépelődhetett. Tanítványai elnémultak, mert érezték, Mesterük tele van várakozással. Ez igazi advent volt!

Visszatekint

Visszatekint

És lám, a Lélek felkészítette őt! Nemcsak azonosítani fogja a Messiást, hanem felfedi, mit is jelent a Messiás küldetése. Nem világi gondjaitoktól, nem az elnyomástól, hanem a bűneiktől szabadítja meg. Nem csak Izraelt, hanem az egész világot. Várakozását messze felülmúlta az, amit most látott és hallott. Ő sem volt erre felkészülve, Csak azt tudta, hogy aki utána jön, nagyobb nála. A többletet – hogy mennyivel is nagyobb nála -maga az Atya nyilatkoztatta ki neki és nekünk. És a Lélek. És a Keresztelő az első tanú a Szentháromság mellett is, hisz a Lélek mondatta vele – és ennek nagyon is tudatában volt – hogy Jézus az Isten Fia.  Még egy nap, és át is adja neki a „stafétabotot”, s evvel legjobb tanítványait. Ugyanazokkal a szavakkal, mellyel a keresztelés után megnevezte Jézust: „Nézzétek, az Isten Báránya”!

2017, január 15. Évközi 2. vasárnap (A év)

 

Reklámok
No comments yet

Szólj hozzá!

