Skip to content

Húsvét 5. vasárnapja A év (2017)

2017/04/27

MOST

Mostantól fogva ismeritek őt,

 Ne nyugtalankodjék a szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek. Atyám házában sok hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: Elmegyek, és helyet készítek nektek? Ha majd elmegyek és helyet készítek nektek, ismét eljövök, és magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok. Hiszen ismeritek az utat oda, ahova én megyek! Ekkor Tamás így szólt: Uram, mi nem tudjuk, hogy hova mégy, hogyan ismerhetnénk hát az utat? Jézus ezt felelte: Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki se juthat el az Atyához, csak általam. Ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok.  Fülöp megjegyezte: Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez elég nekünk! Jézus így válaszolt: Már olyan régóta veletek vagyok, és nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát is. Nem hiszed talán, hogy én az Atyában vagyok s az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki bennem van. Ha másért nem, legalább a tetteimért higgyétek! Bizony, bizony mondom nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet azoknál, mert én az Atyához megyek.  Jn 14, 1-12

 

Mottó: mostantól fogva ismeritek őt,

Nem tűr halasztást

Milyen meglepő ígéret, állítás is ez! Egy adott pillanatban minden megváltozik! „Mostantól fogva” …. Fülöp a jövőbe helyezi a döntő eseményt, reményt fejez ki, és bizony, a legtöbb hívő ma is erre sóvárog! Tamás pedig tanácstalanságunkat tolmácsolja. Jézus ideje azonban MOST van. Emellett tesz hitet a titokzatos falióra szobám falán. Aki csak belép, meghökkenve bámulja. A mutató itt mindig a „most”-ra mutat. Egy lelkigyakorlatról hoztam magammal, és azóta ez az óra irányítja életemet. Ez ékesíti frisse megjelent könyvem borítóját is Nem véletlenül. MOST a cselekvés, a felelősség ideje.

Persze, sokszor azon veszem észre magamat, hogy ismét a jövőbe nézek, vagy a múltba merengek. Nem könnyű a most-ban élni. Pedig a MOST az Atya ideje. Jézus vezet el oda. Senki sem juthat el az Atyához, csak Jézus által – mondja Jézus. Ha ez így van, és nem lehet efelől kétségünk, akkor az Atyához mindig most és a mostban vezet az út. Induljunk hát! Most.

Húsvét 5. vasárnapja, 2017. május 14.

 

 

No comments yet

Szólj hozzá!

