Skip to content

Húsvét 6. vasárnapja A év (2017)

2017/04/27

Ha szerettek engem

Engedelmesség…

Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: „Ha szerettek engem, tartsátok meg parancsaimat. Én pedig kérni fogom az Atyát, és ő más Vigasztalót ad majd nektek: az Igazság lelkét, aki örökre veletek marad. A világ nem kaphatja meg, mert nem látja és nem ismeri. De ti ismeritek őt, mert veletek marad és bennetek lakik. Nem hagylak árván titeket: visszajövök hozzátok. Rövid idő, és már nem lát engem a világ. Ti azonban láttok, mert én élek, és ti is élni fogtok. Azon a napon megtudjátok majd, hogy én az Atyában vagyok, ti énbennem én pedig tibennetek. Aki ismeri és teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám is szereti, én is szeretni fogom és megmutatom neki magamat.  Jn 14, 15-21

 

Mottó: Ha szerettek engem

… és Szeretet

A feltételes mód szíven üt. Jézus nem szólítja fel tanítványait, hogy szeressék őt, nem is ezt parancsolja, hanem felfedi előttük az összefüggést a parancsok és szeretete között. Nem érzelmekről van szó, hanem egy hatalmas erejű kapocsról. A kapocs Isten oldalán a Lélek és az Igazság. Az örökkévalóság. Tanítványai oldalán pedig a parancsok megtartása. E kettőnek összhangban kell lennie, harmóniában. Ezért olyan fontos, hogy megtegyük a magunkét. Nem szívességet teszünk az Úrnak, amikor megtartjuk parancsait, nem is lehetne itt semmiféle egyensúly, ha Isten nem tenné bele önmagát a mérlegre. S a szeretet megnyitja látásunkat a lényegre, Istenre magára. Az egyensúly és az összhang Isten műve. Mellékhatása, hogy a Láthatatlan Isten láthatóvá válik, és látható is marad. Mindebből azonban az is következik, hogy nem láthatja Istent, aki nem tartja be parancsait. Mi azonban látunk.

 

  1. MÁJUS 21. HÚSVÉT 6. VASÁRNAPJA „A” ÉV
One Comment leave one →
  1. gergely ildiko permalink
    2017/05/02 14:03

    URAM ,növeld szeretetemet irántad

    2017. április 27. 17:44 Ulrich Blog írta, :

    > kissulrich posted: “Ha szerettek engem Abban az időben Jézus így szólt > tanítványaihoz: „Ha szerettek engem, tartsátok meg parancsaimat. Én pedig > kérni fogom az Atyát, és ő más Vigasztalót ad majd nektek: az Igazság > lelkét, aki örökre veletek marad. A világ nem kaphatj” >

Szólj hozzá!

