Skip to content

Húsvét 7. vasárnapja A év (2017)

2017/05/24

  1. MÁJUS 28. HÚSVÉT 7. VASÁRNAPJA „A” ÉV

A feladatot, amelyet rám bíztál, teljesítettem

Befejezett küldetés

Jézus az utolsó vacsorán tekintetét az égre emelte, és így imádkozott: „Atyám, eljött az óra. Dicsőítsd meg Fiadat, hogy Fiad is megdicsőítsen téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek, akit neki adtál, örök életet adjon. Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek téged, az egy igaz Istent, és Jézus Krisztust, akit te küldtél. Én megdicsőítettelek téged a földön. A feladatot, amelyet rám bíztál, teljesítettem. Atyám, most te dicsőíts meg engem azzal a dicsőséggel, amelyben részem volt nálad a világ teremtése előtt! Kinyilatkoztattalak téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem adtad őket. Tanításodat megtartották. Most már tudják, hogy minden, amit nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők pedig elfogadták: megismerték az igazságot, hogy tőled jöttem, és hittel elfogadták, hogy te küldtél engem. Értük könyörgök. Nem a világért könyörgök, hanem értük, akiket nekem adtál. Tieid ők– hiszen a tied mindaz, ami az enyém, és minden az enyém, ami a tiéd –, és én megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább itt e világban, ők azonban a világban maradnak. Én most hozzád megyek.”Jn 17,1-11a

 

Mottó: A feladatot, amelyet rám bíztál, teljesítettem

Hála és öröm cseng ki ebből a hálaadó imából. Jézus itt nem egyszerűen napi lelkiismeretvizsgálatot végez, hanem egész életét és küldetését mérlegre teszi. Azzal zárja az imát, hogy „most hozzád megyek”. A küldetés teljesült, és Jézus összefoglalja magának és végső soron a tanítványoknak is hiszen előttük mondta ezt az imát e küldetés tartalmát, hatáskörét és lényegét. Atyjához beszél, és így mintha zárszámadást tartana, neki is beszámol. Újra és újra hangsúlyozza egységét az Atyával a küldetés során. Csak egy dolog aggasztja: mi lesz velük, a rábízottakkal, ha ő már nem lesz. Az utódlás kérdése minden alapító legnagyobb gondja, valóságos traumája. De Jézusnak van egy megoldása: Atyjára bízza őket, mintegy visszaadva őket annak, akiktől kapta őket. Drámai sorok ezek. A szeretet és a felelősség diktálta őket.

Ugye, nem létezik nagyobb elégtétel életünkben, mint ha mi is úgy tudnánk majd imádkozni pályafutásunk végén, mint Jézus.  De hisz megígérte, hogy velünk marad! A világ végéig.

Reklámok
One Comment leave one →
  1. 2017/05/25 04:56

    Mélyen szívbemarkoló de egyben boldogító,- erőt adó üzenet ez- ádás kívánással hála és köszönet érte!

    Az iPhone-omról küldve

    2017. máj. 24. dátummal, 16:34 időpontban Ulrich Blog írta:

    > >

Szólj hozzá!

