Skip to content

Évközi 13. vasárnap A év – Vagy megtagadsz, vagy befogadsz.

2017/06/22

Aki titeket befogad, engem fogad be

Önmegtagadás

Abban az időben Jézus ezt mondta apostolainak: Aki apját vagy anyját jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám, aki fiát vagy lányát jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám. Aki nem veszi vállára a keresztjét, s nem követ, nem méltó hozzám. Aki meg akarja találni életét, elveszíti; aki azonban elveszíti értem életét, az megtalálja. Aki titeket befogad, engem fogad be, aki pedig engem fogad be, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad be azért, mert igaz, az igaz ember jutalmában részesül. S ha csak egy pohár friss vizet ad is valaki egynek, akár a legkisebbnek is azért, mert az én tanítványom: bizony mondom nektek, nem marad el jutalma.” Mt 10,37-42

Mottó: Aki titeket befogad, engem fogad be

Befogadás

Feltűnt mát nektek, hogy e beszédben Jézus a négyszeres tagadással szembe állítja a négyszeres befogadást? Azt tanítja, hogy nem méltó hozzá, sem az, aki szüleit vagy gyermekeit elébe állítja, jobban szereti azokat, mint a Mestert, sem az, aki nem képes az önmegtagadásra, mert ragaszkodik az élethez. Ahhoz az élethez, amely még nincs megváltva. Nehéz lehet Krisztus követőjének lenni, gondolhatnánk. De Jézus négy utat is kínál, hogy emberi erőnkhöz mért, számunka elérhető módon váljunk követőivé. A tagadás helyébe az igenlés lép, és az igen a befogadás igenje.

Válassz!

A megváltásra kijelöltek befogadják a tanítványokat, befogadják a prófétákat, befogadják az igaz embereket, és végül befogadják a legkisebbeket is. Igaz, Jézus hozzáteszi, hogy ezt nem puszta irgalomból teszik, hanem bizonyságul, hogy felismerték benne a tanítványt. Jézus ünnepélyes ámennel erősíti meg ezt a paktumot. S mi, akik az ő tanítványai vagyunk, vigasztalódhatunk: Isten ezer jelét fogja adni, hogy valóban velünk van, ahogy megígérte. Igaz, ezt másokon, a befogadókon keresztül teszi majd. Becsüljük meg hát őket!

 

2017. JÚLIUS 22. ÉVKÖZI 13. VASÁRNAP – „A” ÉV

Reklámok
No comments yet

Szólj hozzá!

