Skip to content

Évközi 14. vasárnap A év – Üzenet a “kicsiknek”

2017/06/22

Nyugalmat talál lelketek

Nyugalom

Abban az időben Jézus megszólalt, és ezt mondta: Magasztallak téged Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak elől, és kinyilatkoztattad a kicsiknek! Igen, Atyám, így tetszett neked! Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az Atya, s az Atyát sem ismeri más, csak a Fiú, és akinek a Fiú ki akarja nyilatkoztatni. Jöjjetek hozzám mindnyájan, akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek, Én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű – és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű. Mt 11,25-30

 

Mottó: Nyugalmat talál lelketek

Ígéret marad

Milyen nagy szükségünk van nyugalomra ebben a zaklatott világban! A wellness ipar nyugalmat kínál, de meg tudja adni? S mit kínál Jézus? Furcsa terápiát: igát ígér terhek helyett. Hát lehet ez jó üzlet, üdvös csere? Az ígéret egyértelmű: Én felüdítlek titeket! Mindenkit, aki fáradt, előfeltétel nélkül. Azaz fel kell cserélni a Világ terheit az Ő igájával. Az iga, vagy járom, vagy hám az állattartásból ismert, mindjárt az jut eszünkbe, hogy „igába tör”.

Feladjuk hát szabadságunkat? Hódolatra kényszerüljünk? Nem tűnik vonzónak. Miféle iga ez? A szelídség és alázat igája. Csak ha tudatában vagyok, hogy mindeddig büszkeségem volt a jármom, a gőg volt az igám, kezd az üdvös csere elfogadhatónak tűnni. Jézus nem tőlünk követeli az alázatot, hanem felkínálja önön szelídségét és alázatát. Hát bizony, kell egy kis bölcsesség, hogy felfogjuk! Isten mindezt a kicsiknek nyilatkoztatta ki. Kicsiknek kell  hátlennünk, hogy meghalljuk. S ha meghalljuk, egyúttal az Atya hívó szavát is meghalljuk!

2017. JÚLIUS 09. ÉVKÖZI 14. VASÁRNAP – „A” ÉV

Reklámok
No comments yet

Szólj hozzá!

